2011.10.13.
08:00

Írta: GabosA

A limitált smink-kollekciók közgazdaságtana

Mit is jelent elseje, a hónap első napja egy MAC-oholista számára? Aki esetleg nem tudná, ezeken a jeles napokon érhetőek el először a havi aktuális limitált kollekciók. Elseje előtt megtörténnek a szükséges előkészületek: áttanulmányozódnak a releváns blog review-k, íródnak a kívánságlisták, felülvizsgálódnak a havi beauty-költségkeretek, és végszükség esetén intéződnek a betegszabadságok. A függőség súlyosabb formái esetén aszociális tünetek jelentkeznek, az agresszióra való hajlam megnövekszik, különösen, ha az utolsó darab limitált szájfényre délután kettő órára kiteszik az „elfogyott” feliratot.

Sajátos életformát diktál tehát a limitált kollekciók iránt táplált szenvedély. Kigyógyult, illetve mondjuk inkább úgy, hogy lappangó stádiumban levő szenvedélybetegként fűznék néhány gondolatot ehhez a jelenséghez.

Szólj hozzá!

2011.10.12.
07:00

Írta: Rabbit

Beauty Blogok (2.): forgalomterelés

A tartalmi tervezés mellett ugyanolyan fontos, hogy látogatókat tereljünk az oldalunkra. Ahogyan a jó tartalom kárba veszik olvasók nélkül, úgy a forgalomterelésre fordított idő és pénz is pazarlás, ha nem megfelelő tartalomra irányul. A két kérdést tehát együtt és egyenrangúan érdemes kezelni.

Szólj hozzá!

Címkék: blog

2011.10.10.
07:00

Írta: Rabbit

Beauty Blogok (1.): tartalmi tervezés

A hazai blogoszféra az utóbbi években jelentős változáson ment keresztül. Ma már több százezer hazai blog van, amiből néhány tízezer rendszeresen, legalább havi rendszerességgel frissül. A hazai blogoszféra felfutását mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy idén márciusban a Blog.hu vált a leglátogatottabb hazai oldallá.

A hazai szépségápolási témájú (beauty) blogok az utóbbi egy évben kezdtek el megszaporodni, és mára ez a terület is meglehetősen telítetté vált. Mára számos ismert és elismert hazai blog van ebben a témában, az újonnan indulóknak ezekkel is fel kell venniük a versenyt a felhasználók figyelméért. A legjobb válogatást egyébként a Beauty Blogger tutilap adja ezen a területen, de a napokban indult a Sminkbox nevű gyűjtőoldal is, amely szintén jó merítést ad.

Az alábbiakban a beauty blogok tartalmának megtervezéséről osztunk meg néhány gondolatot.

sketchboard.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: blog

2011.10.03.
07:00

Írta: Rabbit

L2 digitális IQ index: szépségápolás

A napokban látott napvilágot az L2 legfrissebb, szépségápolási fókuszú digitális IQ indexe. Ez a riport egy igazi kincsesbánya azok számára, akik a szépségápolási szektor online marketingjére kíváncsiak.


A riport néhány adat megadásával ingyenesen letölthető

A riport az alapján rangsorolja a márkákat és gyártókat, hogy milyen a "digitális IQ-juk". A pontszámok 40%-át a webes megjelenés (funkcionalitás és tartalom, illetve a brand "lefordítása"), 30%-át a digitális marketing aktivitások (kereső, display, email), 20%-át a közösségi média jelenlét (Facebook, YouTube, Twitter), 10%-át pedig a mobil megjelenés adja. A pontszámok alapján 5 kategóriát alakítottak ki, a legfelső, "zseni" szint 140 ponttól, a legalsó, "gyenge" szint 70 pont alatt kezdődik. A riportban 55 szépségápolási márka digitális IQ-ját vizsgálták meg.

Szólj hozzá!

Címkék: weboldal kommunikáció facebook stratégia szépségápolás közösségi média makeup eker

2011.09.26.
11:00

Írta: Rabbit

A Sigma stratégiája: MAC copy-paste

Amíg a Makeup Bloggal el nem kezdtem intenzívebben mozogni a "szépségvilágban", addig nem is ismertem a Sigmát. A beauty blogokat lapozgatva azonban arra lettem figyelmes, hogy ennek a márkának a hirdetése nagyon sok helyen kint van, illetve rengetegen írnak, ill. készítenek videót úgy, hogy szerepel benne.

A Sigma Makeup egy elsősorban sminkecseteket gyártó cég, amely nemrégiben nyitott egyéb kapcsolódó termékek - arctisztító, szemhéjpúder paletta - irányába is. Minden rosszmájúság nélkül az első amit el lehet róluk mondani, hogy megirigyelték a MAC-et és - eufemisztikusan mondva - egy sor dolgot adaptáltak tőlük.

A MAC nagyon jó ecseteket gyárt, amelyeket - ahogyan korábban erről szó volt - az egyéb termékekkel együtt rengeteget használják a bloggerek és vloggerek.

A Sigma üzlete arra épült, hogy elkezdett ugyanolyan ecseteket gyártani, mint a MAC, amihez még azok számozását is átvették! Az üzenet persze az volt, hogy szerezd be a MAC-es minőséget olcsóbban. Az általános vélekedés persze nem meglepően az, hogy az ecsetek nem érik el a MAC ecseteinek színvonalát, de önmagukban nem rosszak a maguk árkategóriájában. A számozást egyébként azóta már megváltoztatták és persze gyártottak olyan ecseteket is, amelyek a MAC kínálatában nem érhetők el.

A másik dolog, ami megirigyeltek, az pont a MAC közösségi médiás jelenléte. Ehhez pedig az affiliate program eszközét választották. Az affiliate programok lényege, hogy valamilyen teljesítmény - legyen az kattintás, lead vagy vásárlás - honorálják a médiumot, ahonnan a kívánt aktivitást megtevő felhasználó érkezett. Ehhez általában különböző formátumú - szöveges, banner, hírlevél, kereső, nyereményjáték stb. - hirdetéseket biztosítanak, amelyek valamilyen mérőkóddal vannak ellátva.

Szólj hozzá!

Címkék: mac stratégia smink sigma közösségi média makeup